czwartek, 25 lipca 2013

Tort Niespodzianka

tort urodzinowy

Tort, który idealnie zasłużył na tą właśnie nazwę :) Takie cudeńko dostałam na swoje urodziny w marcu tego roku i była to tak ogromna niespodzianka, że do teraz nie mogę wyjść z podziwu! Naprawdę się nie spodziewałam... :D Dziękuję raz jeszcze ;* Natka i Kaja dzielą się przepisem, a ja wrzucam tutaj żeby zachować dla potomnych... ;) Standardowo przekroju brak, ale wierzcie na słowo - pycha było! ;D
P.

Składniki:

Biszkopt:
• 10 jajek
• 10 łyżek cukru
• 8 łyżek mąki
• 2 łyżki kakao

Krem:
• 330 ml śmietanki 36%
• 500 g mascarpone
• łyżka ekstraktu waniliowego
• 1-2 łyżki cukru pudru
• 3-4 banany

Dekoracja:
• 12 opakowań wafelków WW
• 2 opakowania 170 g M&M's Crispy (niebieskie opakowanie)
• wstążeczka
• mascarpone do podlepiania wafli

Wykonanie:

Biszkopt:
Składniki dzielimy na dwie porcje. Najpierw ubijamy 5 białek z cukrem, kolejnie 5 żółtek wrzucamy do ubitej piany. Do tego wrzucamy 4 łyżki przesianej mąki oraz łyżkę kakao i mieszamy lekko łopatką. To samo robimy z pozostałą częścią składników. Powstałą masę przelewamy do tortownicy i pieczemy 40 min. w temp. 180 stopni. Po wystygnięciu przecinamy biszkopt na dwie części.

Krem:
Śmietankę ubijamy. Po dokładnym ubiciu dodajemy w trzech-czterech częściach mascarpone, ekstrakt waniliowy oraz cukier puder i miksujemy na niskich obrotach. Banany kroimy na plasterki i układamy na biszkopcie. Przekładamy krem śmietankowy na banany i nakładamy drugi blat biszkoptu. Smarujemy boki i górę tortu kremem.

Dekoracja:
Na boki tortu przyklejamy wafelki czekoladowe. Na górę wykładamy m&m'sy lekko dociskając. Wiążemy wstążeczkę... i gotowe! :)

tort dla dziecka

pomysłowy tort

34 komentarze:

  1. ale kolorowy! wspaniały! niech ktoś mi taki zrobi!:D

    OdpowiedzUsuń
  2. fantastyczny! taki tort to najlepszy prezent... :)

    OdpowiedzUsuń
  3. przepiękny! Zawsze marzyłam o takim torcie :)

    OdpowiedzUsuń
  4. kiedyś chciałam zrobić podobny siostrze-nie wyszedł :(
    Ale niespodziankę miałaś na prawdę! :)

    OdpowiedzUsuń
  5. łooo... mamuniu! jakie kolorowe! ale bym chciała dostać takiego torta..

    OdpowiedzUsuń
  6. Jest piękny!!!:) ale patrząc po składnikach bardzo drogi...ile zapłaciłaś kasy za wszystkie składniki?:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie mam pojęcia, bo jak już pisałam wcześniej to była dla mnie urodzinowa niespodzianka ;D Ale myślę, że łatwo sobie policzyć :)

      Usuń
  7. Super, chce zrobic taki corce, ale niewiem ilo cm tortownica?

    OdpowiedzUsuń
  8. Super Torcik, jeśli można się dowiedzieć, ile cm. miała tortownica do biszkoptu?

    OdpowiedzUsuń
  9. Super Torcik, jeśli można się spytać, na jakiej tortownicy biszkopt pieczony, tzn.ile cm.? Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  10. w jakiej tortownicy robić? tzn jakie powinny być wymiary?

    OdpowiedzUsuń
  11. Tort fantastyczny,planuje córci zrobić na szóste urodziny.Powiedz mi czym przykleiłaś te wafle czekoladowe??

    OdpowiedzUsuń
  12. Wafelki były lepione przy pomocy mascarpone :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Zawsze sie zastanawiam jak sie kroi takie torty:))

    OdpowiedzUsuń
  14. to chyba najpiękniejszy tort z m&msami jaki widziałam!

    OdpowiedzUsuń
  15. Przewspaniały tort.
    Ja nie mam drygu i smykałki do wypieków słodkich :(

    Twój Tort to Mistrzostwo Świata !!!!


    Zapraszam także do siebie :)

    Pozdrawiam serdecznie :D

    OdpowiedzUsuń
  16. Wygląda tak dobrze że mam ochotę zjeść monitor :D

    OdpowiedzUsuń
  17. zrobiłam go na pierwsze urodziny synka. wszyscy byli zachwyceni.

    OdpowiedzUsuń
  18. a jakie beda proporcje dla tortownicy o srednicy 20 cm? ;)

    OdpowiedzUsuń
  19. a jakie beda proporcje dla tortownicy o srednicy 20 cm? ;) Bardzo prosze o odpowiedz:D

    OdpowiedzUsuń
  20. czy tort robić najlepiej dzień przed i nic się nie stanie ? :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Czy skladniki na krem maja byc schlodzone czy raczej w temp.pokojowej?

    OdpowiedzUsuń
  22. Zrobiłam na roczek synka i teraz muszę robić na każde urodziny innych dzieciaków które wtedy go jadły. Piękny i dobry.

    OdpowiedzUsuń
  23. podejrzewam że dzieciaki by oszalały , trzebaby było spóbować

    OdpowiedzUsuń

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.