poniedziałek, 14 października 2013

Ciasto bananowe

ciasto bananowe

Buszując po starych folderach znalazłam jeszcze zdjęcia i przepis (tyle dobrze!) najbardziej bananowego pieczonego (podkreślam, ponieważ bananowiec na zimno oczywiście nie ma sobie równych:) ciasta jakie kiedykolwiek jadłam (i zrobiłam :P). 
P.

Składniki:

• 3/4 bardzo dojrzałe, słodkie banany
• 1/3 szklanki oleju
• 1 łyżka ekstraktu z wanilii
• 1 i 1/2 szklanki mąki
• 3/4 szklanki cukru
• 1 łyżeczka proszku do pieczenia
• 1 łyżeczka sody oczyszczonej
• 1 jajko

Wykonanie:
Piekarnik nagrzewamy do temp. 175 stopni.  Keksówkę wykladamy papierem do pieczenia. Banany obieramy i rozgniatamy na papkę. Wrzucamy do miski, wlewamy do nich olej, jajko, cukier i ekstrakt waniliowy. Mąkę przesiewamy z proszkiem oraz sodą i dodajemy je do reszty składników. Wszystko razem miksujemy na gładką masę. Przelewamy do keksówki i pieczemy ok. 50 minut (lub do suchego patyczka). Wyjmujemy z piekarnika, studzimy i jemy :)

ciasto bananowe

miękkie ciasto bananowe

17 komentarzy:

  1. Pieknie Ci wyrosło to ciasto :)

    OdpowiedzUsuń
  2. kocham wszystko, co bananowe ♥ dlatego też będę musiała zrobić to ciasto, wygląda pysznie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Powiedz mi proszę najzdolniejsza istoto w jakim programie obrabiasz zdjęcia tzn dodajesz na nie tekst?

    Jeżeli możesz proszę odpowiedz na mojego maila.
    clauditte90@gmail.com

    OdpowiedzUsuń
  4. nie ma to jak bananowe wypieki, takie chlebki najsmaczniejsze :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo lubię takie bananowe wypieki. Kuszą smakiem i tym, że są miękkie i wilgotne ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Mniami :) Uwielbiam takie bananowe chlebki :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Pysznie wygląda, banany są bardzo odżywcze także warto je stosować jako dodatki czy główny bohater dania ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Wygląda smakowicie. Pożywna przekąska, muszę spróbować (;

    OdpowiedzUsuń
  9. ciasto wyszło wyśmienite, rewelacyjny przepis

    OdpowiedzUsuń
  10. Witam, to już mój czwarty przepis na bananowca i kolejny raz babka po upieczeniu opada. Co jest nie tak?? W trakcie pieczenia cudowna wysoka a zaraz jak wyłącze opada, każde,bez wyjątku.Pomocy....

    OdpowiedzUsuń
  11. Pyszne .....ja dodalam do niego troche siemienia lnianego pychota;-);-);-);-)

    OdpowiedzUsuń
  12. Pyszne .....ja dodalam do niego troche siemienia lnianego pychota;-);-);-);-)

    OdpowiedzUsuń
  13. Pierwsze dwa razy ciasto wyszło piękne.
    Teraz, 3 razy pod rząd - zakalec.

    Hmmmm :/

    OdpowiedzUsuń

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.